- W przypadku posiadania profilu zaufanego E-PUAP lub podpisu elektronicznego można dokonać pełnej rejestracji przez portal praca.gov.pl
Tutaj znajdziesz krótki FILM INSTRUKTAŻOWY w jaki sposób można łatwo i bez obaw o
własne zdrowie dokonać procesu rejestracji. Warto przy oglądaniu filmu robić notatki.
Tutaj znajdziesz infomacje, w jaki sposób założyć PROFIL ZAUFANY
- W przypadku braku profilu zaufanego E-PUAP lub podpisu elektronicznego można dostarczyć wypełniony i podpisany wniosek o dokonanie rejestracji (do pobrania w załączniku) oraz inne dokumenty wg poniższej instrukcji.
- Pobrać wszystkie i wypełnić wszystkie druki z poniższych załączników.
- Zrobić ksero lub zdjęcie (czytelne) wszystkich dokumentów niezbędnych do zarejestrowania jako osoba bezrobotna, w szczególności: świadectwa pracy, umowy cywilno-prawe (umowy zlecenia, umowy o dzieło), świadectwa ukończenia szkoły itd., które doszły od ostatniej rejestracji.
Następnie należy na nich dokonać adnotacji:
potwierdzam za zgodność z oryginałem, wpisać datę i złożyć podpis.
- Tak przygotowane dokumenty należy przesłać drogą pocztową na adres:
ul. 17 Stycznia 143
64-400 Międzychód
lub złożyć za pośrednictwem biura podawczego
- Przed wydaniem decyzji w sprawie posiadania statusu osoby bezrobotnej i/lub przyznania prawa do zasiłku Powiatowy Urząd Pracy w Międzychodzie będzie weryfikował złożone w ten sposób wnioski o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna/poszukująca pracy.
- Decyzję w spawie przyznania bądź odmowy przyznania statusu osoby bezrobotnej oraz przyznania bądź odmowy przyznania prawa do zasiłku otrzymają Państwo za pośrednictwem Poczty Polskiej w terminie do miesiąca, na wskazany przez Państwa adres do korespondencji.